Ward: ‘Ik begin mijn dag vanuit de vestiging in Zevenaar, maar ik moet zeggen dat geen dag hetzelfde is. Er komen zoveel verschillende aspecten kijken bij mijn functie! Het montagewerk pak ik op, met name de lastigere klusjes. Ik denk echt out of the box om de mooiste resultaten voor de klant neer te zetten. Ook behandel ik de offerteaanvragen die zijn binnengekomen, dit doen we áltijd binnen 24 uur en bellen dan direct de klant om te checken of alles helder is. Afspraken met bezoekers in de showroom in Zevenaar neem ik voor mijn rekening, het inmeten bij de klant pak ik op én ik doe een gedeelte van de inkoop. Kortom: een zeer afwisselende baan, ik ben altijd bezig. Het leukste is het contact met klanten, het advies geven en het meedenken. Toch wel vijftig procent van de mensen die bij mij binnenkomen in de showroom, lopen met een ander product naar buiten dan dat ze vooraf hadden bedacht. Dat heeft puur met het advies te maken en dat vind ik super om te doen.’
‘Over een aantal jaar heeft iedereen een SmartHome systeem in huis’
Wat is dat nou eigenlijk, een SmartHome systeem? Wat komt er allemaal bij kijken? Ward legt het uit: ‘Een SmartHome is, zoals de naam eigenlijk al zegt, een slim huis. In dit huis zijn allerlei slimme apparaten aanwezig die met elkaar kunnen communiceren via één systeem. Welk systeem het best bij jou past is een keuze op basis van smaak. Denk bij SmartHome systemen aan Google Home, Apple HomeKit of Amazon Alexa. Vanuit Ambiance wordt alle zonwering standaard geleverd met een Somfy io motor. Deze motoren zijn via een eigen Somfy app te bedienen. Daarnaast zijn ze koppelen aan het SmartHome systeem.’
‘Het doel van een SmartHome systeem is het gebruiksgemak: je hoeft niet zelf meer je rolluiken naar beneden te rollen, dat doet het systeem automatisch. Er zijn al best wat mensen die dit hebben geïntegreerd in hun woning maar in de toekomst worden dit er nog véél meer. Het is natuurlijk logisch dat hoe makkelijker je zonwering te bedienen is, hoe vaker je het gebruikt. Als je elke avond je rolluik handmatig met een bandje naar beneden rolt, doe je dat waarschijnlijk alleen wanneer het echt noodzakelijk is. SmartHome maakt het simpel, en zorgt dat je tot wel 4 x zoveel effect hebt van je zonwering.’
Een SmartHome systeem is daarom uitermate geschikt om warmtetoetreding te beperken.
De zonwering van Ambiance is dus te automatiseren in samenwerking met Somfy. Zo kun je diverse scenario’s instellen voor je zonwering en die op basis van tijd of temperatuur automatisch meerdere producten laten aansturen. Het kan ook zijn dat je daar op dit moment geen behoefte aan hebt en liever je zonwering met een afstandsbediening regelt. Dat is uiteraard mogelijk! ‘De slimme Somfy motoren zijn al voorbereid op het feit dat je ooit een keer alle zonwering vanaf je telefoon kunt gaan bedienen. Dit kan op termijn worden omgezet, heel handig.’
‘Vanuit Somfy kun je al jouw apparaten aansluiten via de TaHoma switch. Hiermee worden de apparaten in huis gestart met de door jouw vastgelegde scenario’s. De TaHoma switch voert elk scenario feilloos uit, ook als je buitenshuis bent. Je doet dit door middel van overzichtelijke apps op je tablet of smartphone. Dit systeem zorgt voor ultiem gebruiksgemak!’ Bij Ambiance krijgen alle adviseurs en monteurs regelmatig training van Somfy.
Het assortiment bij Somfy bestaat uit sensoren, stopcontacten, tijdschakelaars en alarmsystemen. Deze zijn toe te voegen aan elke vorm van zonwering die wij aanbieden bij Ambiance. Het alarmsysteem is overigens wel op een ander level als bijvoorbeeld Securitas. Het is meer dat je voor je eigen gevoel een stukje veiligheid ervaart en kunt zien wat er thuis gebeurt. Je kunt zelfs stembesturing toevoegen via je SmartHome systeem! Als je bijvoorbeeld elke ochtend ‘Goedemorgen Google’ zegt, gaan de rolluiken open. Helemaal naar jouw wens en afhankelijk van wat jij instelt.’
‘Een voorbeeld van wat je kan doen met zo’n sensor is dat een scherm zich automatisch uitrolt als het te warm wordt binnen. Het is dan belangrijk dat je een product kiest dat veilig is – bijvoorbeeld onze screens met zeer hoge windbestendigheid.. Je kunt een temperatuursensor aan de binnenzijde van je woning plaatsen. Op het moment dat de temperatuur boven de 20 graden komt (je wilt natuurlijk graag dat het koel blijft binnen), sluit het screen zich automatisch. Zo kom je altijd thuis in een fris en koel huis!’
‘Als we een zonweringsproduct hebben geïnstalleerd en er doet zich een storing voor, dan kunnen we het probleem eventueel oplossen door middel van een diagnose op afstand (alleen met jouw toestemming), zodat je geen verder ongemak ervaart. Lukt dit niet dan kunnen we de verkregen data analyseren zodat we optimaal voorbereid zijn voor het uitvoeren van onderhoud of reparatiewerkzaamheden bij jou thuis.’
Wil je meer weten over hoe je slimme bediening kan toepassen in jouw huis?
Beste bezoeker,
I.v.m. drukte adviseren wij om een afspraak te maken voor jouw bezoek aan onze showroom. Dan ben je er van verzekerd dat er een adviseur voor je klaar zit.
Kom je zonder afspraak, dan kan het voorkomen dat er op dat moment niemand beschikbaar is.
Je kunt een afspraak maken via de telefoon (0251 31 41 81), per mail (info@zonluik.nl) of door het invullen van een ons afspraakformulier.
Tot ziens in onze showroom!
Adviesgesprek